
Studio Select
Algemene Voorwaarden
Deze Algemene Voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten van Studio Select (“Studio Select”, “wij”, “ons” of “onze”) aan opdrachtgevers (“de opdrachtgever” of “de klant”). Door gebruik te maken van onze diensten wordt ingestemd met deze voorwaarden.
1. Dienstverlening
1.1 Studio Select ondersteunt bij de werving en selectie van vaste, tijdelijke en interim professionals binnen de creatieve sector.
1.2 De dienstverlening omvat onder meer het analyseren van de vacature, het actief benaderen en screenen van kandidaten, het voorstellen van geschikte profielen en het verzorgen van de communicatie tussen kandidaat en opdrachtgever.
1.3 Studio Select voert de werkzaamheden met zorg, betrokkenheid en tempo uit. Bij vaste functies worden doorgaans tot 3 kandidaten voorgesteld die door de opdrachtgever op papier worden goedgekeurd.
2. Verplichtingen van de opdrachtgever
2.1 De opdrachtgever verstrekt duidelijke en volledige informatie over de openstaande functie, inclusief het functieprofiel, gewenste ervaring, vaardigheden en relevante context.
2.2 Tijdens het proces wordt actieve betrokkenheid verwacht van de opdrachtgever, onder andere door het tijdig geven van feedback op voorgestelde kandidaten en het nemen van beslissingen over vervolgstappen.
3. Honorarium en betaling
3.1 Voor werving naar vaste functies wordt een starttarief van €1000 exclusief btw gerekend. Bij succesvolle plaatsing wordt 22% van het fulltime jaarsalaris gefactureerd, waarbij het starttarief in mindering wordt gebracht.
3.2 Voor tijdelijke en interimopdrachten wordt een marge tussen €10 en €15 per gewerkt uur gehanteerd, afhankelijk van de omvang en duur van de opdracht.
3.3 Facturen dienen binnen 14 dagen na factuurdatum te worden voldaan. Bij overschrijding van deze termijn behoudt Studio Select zich het recht voor om wettelijke rente en eventuele incassokosten in rekening te brengen.
3.4 Indien een kandidaat die aantoonbaar door Studio Select is benaderd, op eigen initiatief bij de opdrachtgever solliciteert en wordt aangenomen, wordt dit beschouwd als een succesvolle plaatsing via Studio Select.
3.5 Wanneer de opdrachtgever besluit de procedure stop te zetten (bijvoorbeeld door het zelf vinden van een kandidaat, wijziging van het profiel of annulering van de functie), blijft het starttarief van €2.500 verschuldigd. Dit bedrag dekt de reeds verrichte werkzaamheden. Bij tijdelijke opdrachten wordt in dat geval achteraf €2.500 in rekening gebracht.
4. Vertrouwelijkheid
4.1 Alle informatie over functies, kandidaten en de organisatie van de opdrachtgever wordt vertrouwelijk behandeld en uitsluitend gebruikt voor het uitvoeren van de opdracht.
4.2 Informatie over kandidaten mag niet zonder voorafgaande schriftelijke toestemming van Studio Select worden gedeeld met derden.
5. Aansprakelijkheid
5.1 Studio Select voert alle werkzaamheden zorgvuldig uit en streeft naar het aandragen van passende kandidaten. Er wordt echter geen garantie gegeven over het functioneren of het blijven van een kandidaat.
5.2 Studio Select is niet aansprakelijk voor enige directe of indirecte schade die voortvloeit uit of verband houdt met het gebruik van de geleverde diensten.
6. Beëindiging
6.1 De samenwerking kan door beide partijen worden beëindigd met een opzegtermijn van één maand, per e-mail of schriftelijk.
7. Toepasselijk recht
7.1 Op deze Algemene Voorwaarden is Nederlands recht van toepassing.
8. Contact
Voor vragen over deze voorwaarden kan contact worden opgenomen via marjolein@studioselect.nl
Juni 2025